Vielä ei ole tullut tietoa sinne sairaalaan menon ajankohdasta. Hoitajani kertoi mulle toissapäivänä, siis maanantaina, että mun psykiatrini on laittanut sen lähetteen meneen kiireellisenä.

Kuvaa http://d21c.com/AnnesPlace/Spring2/Sflower2a.gif ei voida näyttää, koska se sisältää virheitä.


Ootte te ihania ihmisiä !
Kiitos kaikille myötäelämisestä. Vastaan näin noihin edellisen postauksen kommentteihin.



Blue nun www
22.02.2008 - 17:30
Voi että, niin kuin ei nyt muuten olisi jo kestettävää, vielä tämäkin. Hyvä kuitenkin, että pääset ensin tutustumaan paikkaan, jos vaikka se vähän poistaisi kammoa. Toivottavasti. Entäs jos koet sen liian ahdistavaksi, mihin sitten menet? Koska ilmiselvää on, että sun nyt täytyy päästä hoitamaan itseäsi. Kai ne nyt osoittaa sulle uuden paikan, vaikka sitten sen, mihin sun alun perinkin piti mennä? Hitsi, kun ihmistä riepotellaan. Voimia, hali karvatassuja, ne ymmärtää ja lohduttaa omalla tavallaan.

Mun hoitajani lupasi lähteä sinne mun mukaani, sitten kun meen tutustumiskäynnille. Ei se onneksi ole viimeinen mahdollisuus. Jotain muitakin mahdollisuuksia on. Onneksi on toi Poitsu ja noi kissat. Erityisesti Taavi on sellainen paljon halaava ja naamaa nuoleva poika.

Katili www
22.02.2008 - 21:48
No ei ole edes totta. Minä pystyn kyllä hiukan ymmärtämään miten vaikeaa sinulla voi olla. Koita jaksaa tutustumiseen asti, ehkä se paikka onkin jo muuttunut.

No, kyllä toi mun hoitajani ja psykiatrini on kovasti yrittänyt vakuuttaa, että se sairaala on hirveästi muuttunut ja sieltä on ne kroonikot siirretty hoitokoteihin, niin kuin nyt kaikkialta muualtakin.
Rakennuksethan nyt on sellaiset vanhanaikaiset ja vaikka yleensä tykkäänkin vanhoista rakennuksista, niin ne ahdistaa mua.


Niina www
23.02.2008 - 15:51
Ymmärrän sua hyvin. Itselläni oli ahdistava okemus syksyllä olla muutama päivä Harjavallan sairaalassa, joka on saman tyyppinen kuin Pitkäniemi. Tähän saakka olin aina ollut hoidossa yleissairaalapsykiatrian osastolla. Mulla ei ole taustalla tuollaisia ahdistavia kokemuksia kuin sulla. Mua kuitenkin sairaalassa ahdisti kovasti, että koko ympäristö oli pelkkää psykiatrisen sairaalan miljöötä. Ulkona kuljeskeli zombeja... jne. Vaikka menin hoitoon avoimin mielin, ahdistuin ympäristöstä. Nykyisin mua ei saa sinne kuin pakkohoitoon ja toivottasti sellaista tilannetta ei tule.

Niitä zombieita määkin pelkään. Mun olooni ei millään lailla helpota nähdä niin huonokuntoisia ihmisiä. Eikä tässä olotilassa millään jaksa ajatella muiden vielä huonompaa olotilaa.
Siihen ei vaan yksinkertaisesti kykene.

Marina www
24.02.2008 - 20:14
Totta kai uskotaan! Miksi edes kysyt, (((Anne)))! Kuulostaa kamalalta, mutta luulisi tosiaan paikkojen ja ilmapiirin muuttuneen noilta ajoilta. Tosi hyvä että pääset ensin tutustumaan. Toivotaan nyt et siellä on se avo-osasto!

Mulle oliskin ihan ensteks tärkeetä, että pääsisin viikonlopuiksi kotiin. Ei tulisi sellaista ahdistavaa oloa.

tuuliwiiri www
25.02.2008 - 00:32
voi sua, kauheita kokemuksia yhdestä paikasta! uskon ja toivon, että tosiaan asiat ovat muuttuneet aikojen saatossa ja paikka ei enää olekaan niin ahdistava. voimia!

Vaikea myöntää, mutta kyllä mua pelottaa, vaikka hyvin tiedän, että paljon on vettä virrannut Tammerkoskessa niistä ajoista. Sitä asiaa ei vaan osaa järjellä ajatella, kun nää tunteet sotkee kaiken.
Kuvaa http://d21c.com/AnnesPlace/Spring2/Sflower2a.gif ei voida näyttää, koska se sisältää virheitä.


Ootte varmaan huomannut, että oon ihastunut noihin kaiken maailman kukkahärpäkkeisiiin. Onpahan ainakin silmäniloo.