Lisäyksiä keskiviikkona 10.12.2008 klo: 23.19.





Yks vanhoista, mun päähäni jääneistä, mummun käyttämistä sanonnoista tai sananlaskuista, on se
"Hullu niin kylpöö, että nahka palaa !"

Nyt on hullu taas kylpönyt. Juu ihan tamperelaisittain sanottuna kylpÖnyt, ei siis kylpEnyt.

Taitaa jokunen blogiystäväni tietääkin, että oon kenkäfriikki ja laukkufriikki. Mulla oli vielä vähän aika sitten yli 70 paria kenkiä, eikä ne suinkaan olleet mitään "lenkkitossuja", vaan oikein kenkiä. Jaa etteikö lenkkarit oo kengät ? Ei, kun ne on jalkineet.
Mulla ei oo kuin yhdet lenkkarit ja nyt sitten noi valkoiset, mitkä tossa kuvassa on. Joita tokkopa
koskaan laitan lenkkipolulle. Ai niin, enhän mää ees käy lenkillä. Syytä kyllä olisi.

No, nyt mulla ei ole kenkiä kuin alle 30 paria eli yli puolet vähemmän. Onkoos se edistystä ? Lahjoittelin niitä pois, ensinnäkin siks kun mun jalkani on lihonut painonnousun myötä ja toiseks, ne kengät oli sellaisia silloisien trendien mukaisia.
Kaikki klassisen malliset ja -väriset oon kuitenkin pitänyt itselläni.

Mutta, mutta.
Viimeisen kuukauden aikana oon ostanut viidet kengät:
















Noita "pikkukenkiä" en varmaan (?) ees kerkiä käyttään, kun noi iltajuoksut on ollut viime aikoina (lue: vuosina) aikas vähäisiä. Keväällä täytyy varmaan alkaa käymään kaupungilla edes kääntymässä, että noille kengille sais ees jotain käyttöö.
Yhdet ainoot kengät mää tosissaan tarvitsisin. Sellaiset joita voin pitää kesällä mökillä sitten kun pidän ne viiskymppiset. Pistän kuitenkin pitkän mekon, eikä paljaat jalat oikeen sovi sen kanssa. Kenkien pitäis olla hienot ja samalla käytännölliset. Onks sellaisia ?
No, jos en löydä sopivia kenkiä, niin sitten oon paljain jaloin.


Pitäisköhän mun ottaa kuvat kaikista kengistäni, niin muistaisin paremmin mitä kaikkea toi mun kenkäkaappini on "syönyt" ? Laittaisin sit ne kuvat sen kaapin oven sisäpuolelle, niin vois aina kuvista vilasta, että minkäslaiset popot vaatteisiin löytyis.



Mulle oikeestaan sopii kaikenmalliset kengät silloin kun oon ns. normaalipainoinen. Tosin mulla on rintava jalka, mutta noistakin kengistä huomaa, että ne on aikas "alas asti auki". Siis ne ei ylety tohon jalan rinnan päälle asti. En tiedä kuinka se oikeesti pitäisi selittää, toivottavasti toi on ymmärrettävä selitys.
Noi mustat kävelykengät on tosi leveelestiset. Mää ostin ne äidille joululahjaksi, mutta ne taitaa olla sille liian isot, joten pidän ne sitten itse. Ovat oikeen nahkakengät ja ihanan pehmeät, joustavat ja hyvät jalkaan. Ne otan varsinaisiksi kävelykengikseni keväällä.

Saapikkaat mulla on pääosin nilkkureita, mulla on meinaan juoksijan pohkeet (isän syy kun juoksutti mua pitkin mettiä silloin kun olin viä kakara). Nyt tosi läskiset sellaiset. Jo nuorena likkana mun talvisaapikkaat vietiin heti uutena suutarille varsien venytykseen. Nahkasaapikkaathan kesti sen hyvin. Kuinka lienee näitten nykymateriaalien kanssa ?

Taidankin tästä syventyä kenkäkaappini ja laukkukaappini saloihin. Ties mitä yllätyksiä sieltä löytyykään ? ? ?