kävelin Päiväsairaala 1:n käytävää pitkin tulevan psykiatrini haastatteluun. Siis vihdoinkin !

Jutellessa meni 1 h 45 minuuttia, jonka aikana kartoitettiin aika tarkkaan mitä mulle siellä tapahtuu seuraavan 6 viikon aikana. Tai siis mitä on suunnitteilla. Esitin toiveen, että voisin aloittaa 1.9.2008 koska olisin vielä menossa äidin luokse viikoksi, siis sen sädehoitojakson loppuajaksi.
Lääkäri kielsi sen ehdottomasti. Sen mielestä olen niin huonossa kunnossa, että se hoito pitää aloittaa ihan heti eli HUOMENNA.

Huomenaamuna mää sitten taaperran sinne Päiväsairaalaan päivähoitoon ja siitä lähtien kuusi viikkoa jokainen arkipäivä.

133312s3xkdha3n9.gif



Jaa niin, että mitäkö olen mieltä siitä ?
Se on varmaan just tähän hetkeen sopiva ratkaisu.
Poitsun, äiten ja teitin lisäksi se on yksi keino pitää mut hengissä.

Tässä vähän toimintalistaa siitä, mikä mua siellä odottaa.

1434627dvrfgf0m06.jpgPäivähoitoajat

ma klo: 8.30 - 15.00
ti klo: 9.30 - 15.00
ke klo: 8.30 - 15.00
to klo: 9.30 - 14.00
pe klo: 8.30 - 14.00

1434627dvrfgf0m06.jpg Aamuryhmä
  • keskusteluryhmä kaikille, 3 x viikossa
Vertaistuki, it's the best tuki.

1434627dvrfgf0m06.jpg Rentoutusryhmä
  • rentoutumista eri menetelmillä
    • jännitys-rentoutus, mielikuva ja musiikki
Tiedän jo nyt, että tähän en osallistu, koska nukahdan heti ja kuorsauskonsertti alkaa. Siinä metelissä ei kukaan muu sitten rentoudukaan.
Samanlainen sopimus tehtiin viime kesänä YSP:illäkin. Tai siis mää tein.
Se on helpompaa mulle, kun ei mun silloin tartte miettiä sitä, että häiritsenkö muita. Mua meinaan ärsyttää suunnattomasti, jos joku sanoo mulle, että:  "Herää ! Sää kuorsaat !"
Ihan niin kuin mää tekisin sen piruuttani. Mun kurkkuvärkkini on mennyt sököksi liiasta viinan juomisesta. No, höh ! Enhän mää juo viinaa.
Otetaas uusiks:
Mun kurkkuvärkkini on mennyt sököksi lukemattomien angiinoiden ja kurkkutulehdusten seurauksena. Non-ni, nyt se meni oikein.
Mää oon kuorsannut 15 vuotiaasta lähtien.


1434627dvrfgf0m06.jpg Musiikinkuunteluryhmä
  • keskustelua ja musiikin kuuntelua
  • tunnelmien jakamisia musiikin välityksellä
  • omiakin levyjä voi kuunteluttaa
Mää voisi viedä sinne Ben Moodya tai Sonata Arctica(se alimmainen video). Ne olis nyt tähän mielentilaan sopivia kipaleita.

1434627dvrfgf0m06.jpg Liikuntaryhmä
  • kerran viikossa n. 2 tuntia
Tänään oli vuorossa retki Mältinrantaan.
Mää lupasin lähteä seuraavalle retkelle tai päiväkävelylle mukaan. Voin kävellä ihan omaa tahtiani ja oon sitten puolessa välissä matkaa valmiina kääntyyn takaisin päin, kun muut tulee kumminkin jo siinä vaiheessa mua vastaan.

1434627dvrfgf0m06.jpg Voimavararyhmä
  • tarkastellaan oman elämän voimavaroja ja harrastuspuolta
Voimavarat on kyllä aikas paljon miinuksen puolella ja niin on harrastuksetkin. Tää kiltintytön - syndrooma ei oo hyvä yhdistelmä bipon kanssa.

1434627dvrfgf0m06.jpg Ongelmanratkaisuryhmä
  • mietitään keinoja arkielämän ongelmien ratkaisuun toisten tuella ja kokemuksilla
Mulla olis muutama ongelma. Ensimmäisenä tulee mieleen Kela. Ne ei taida kumminkaan sellaisia ongelmia tarkoittaa.

1434627dvrfgf0m06.jpg Kuvaryhmä   (valinnainen, yksi kolmesta) 
  • ilmaistaan tunteita ja omaan elämään liittyviä asioita kuvin
Tikku-ukkoja osaan piirtää. Siihen se sitten jääkin.
Piirtäminen ei oo mua koskaan kiinnostanut. Ei edes kakarana.

1434627dvrfgf0m06.jpg Kirjoittamisen pienryhmä   (valinnainen, yksi kolmesta)
  • kirjoitetaan omasta elämästä, sen hetkisistä tunteista ja mielessä olevista asioista
Tää vois olla mun ryhmäni. Vai mitä ootte mieltä ?

1434627dvrfgf0m06.jpg Musiikin pienryhmä   (valinnainen, yksi kolmesta)
  • itsensä ilmaisua soitinten ja oman äänen käytön kautta
Poitsu saattais mielellään teitille kertoo, että äite ilmaisee itteensä aika usein oman äänenkäyttönsä kautta. Nytkin parast' aikaa Ben Moodyn ja Jason Millerin kanssa kilpaa. Ikävä kyllä.

1434627dvrfgf0m06.jpg Elämänkatsomuksellinen ryhmä

Tääkin tulee oleen mun ryhmäni. Tätä ryhmää pitää sama sairaalapastori kuin YSP:illä.




      

Took from me all that I had
With my soul and spirit dead
Killing everything in me
What is one use to be free

Now to drive away the pain
I'll destroy all I distain
I'll become what I despise
Living someone elses life

(Don't ever back down)

Don't ever back down
Don't ever turn around
My end has come
So now I come for you

Now obsession rules my mind
This commotion makes me blind
Searching out who ever runs
Or has stolen away my life

But I've already said

Don't ever back down
Don't ever turn around
My end has come
So now I come for you

AHHHHH

You trip on everything
I'll take your tired breath
I can't feel anything
I live to see you to your death

A new heart with me
As might be just as quick
Through your tortured expens
Cuz I'll never back down

Don't ever back down
Don't ever turn around
My end has come
So now I come for you

(Don't back down)

I'll drive you down
I'll beat you to the ground
My end has come
So now I come for you

DON'T BACK DOWN !


1434627dvrfgf0m06.jpg


Miten ihminen voikaan olla näin sekaisin ?

Onko kellään tietoa vaihtaisiko tätä bipoa kukaan esim. murtuneeseen jalkaan tai käteen ? Ei tarttis maksaa mulle ees välirahaa ja sais
taatusti lopuksi elämäänsä ihan koko "rahan" edestä.