Oonkohan ollenkaan kertonut, että lopetin sen Pajalla käymisen ?
Tai siis itse asiassahan mää oon ollut sieltä "sairaslomalla" jo monta viikkoa ja viimeinen "sairaslomapäivä" on 5.12.2008.

Liikaa taas yritin repiä itsestäni kun ahnehdin 4 päivänä viikossa 4 tuntia päivässä. Miten ihmeessä olisin sellaiseen pystynyt, kun oon ollut melkein 5 vuotta sairaslomalla ja kroppakin on ihan repsahtanut sinä aikana. Luulin taas itsestäni ihan liikoja, kun sen Päiväsairaalan jälkeen olin mielestäni paremmassa kunnossa. Katin kontit !
Sitä vaan tuli ajateltua, että kyllä mää nyt viikossa 16 tuntia jaksan, oonhan mää jaksanut 16 tuntisia päiviäkin.

No nyt tuli sit todistettua, etteihän mun kestä
tällä ylipainolla jalkani ja selkäni neljän tunnin yhtämittaista seisomista ja kävelemistä. Olis pitänyt ymmärtää aloittaa istumatyöstä siellä Pajalla ja sit pyytää sinne RuokaPajalle, jos ja kun kunto olis parantunut ja olisin vielä halunnut sinne ruokapuolelle.

Perjantaina se RuokaPajan ohjaaja soitti ja kysyi mun kuntoani. Ehdotti sitten, että hakisin sinne uudestaan "töihin"  kunhan mun kuntoni on parempi ja olisin nyt mukana siellä Iideshovin
vapaaehtoistoiminnassa silloin kun jaksan. Nythän on sellainen aika vuodesta, että siellä RuokaPajalla on yllin kyllin hommia. Sieltäkin voi nimittäin tilata joululaatikoita yms. joten niitä jouluruokatilauksia tehdään niska limassa, eikä musta kuitenkaan oo mihinkään urakkahommiin.


Sit lääkkeiden lisääminen väsyttää ihan hirveesti; nukun 10 tuntia yössä ja joskus vielä päikkärit. Aion ottaa lääkärini kanssa puheeks Cipralexin ja Zyprexan määrän pienentämistä. Niiden määrää meinaan lisättiin melkein yhtäaikaa. En mää halua nukkumalla elämääni viettää, vaikka se tämmöistä onkin.
Tohon "mun" mielenterveystoimistoon on nyt vihdoin ja viimein saatu henkilökuntatäydennystä
eli määkin saan sitten uuden lääkärin. Mun oma psykiatrinihan lähti kesäkuussa (?) muualle töihin, eikä mulla oo sen jälkeen ollut psykiatria.

Olihan mulla siellä Päiväsairaalassa psykiatri, mutta ei sitten sen jälkeen oo ollutkaan. Vähän odottavalla kannalla oon. Mulle on niin tärkeetä, että tuun toimeen lääkärini kanssa. Muuten siitä hoidosta ei tuu mitään, koska
"Mä oon mikä oon..."


      


Tosta biisistä tulee ihan mieleen se edellinen elämäni. Tai oikeastaan tosta esityksestä.

Niin kuin tästä toisestakin. Hhhmmmm, tramp, muhun sopii noista monta muutakin nimitystä kuin noutorahtialus.

ba167.gif

(Juu kyllä mää tiedän sen yleisimmän suomennoksen.)


          



Toi Nina Hagenin versio on tosi hyvä. Siellä on vähän sen omaa sanoitustakin: "That's why the lady is a bum
"  (vai punk ?).

Frank Sinatrahan laulaa sen alkuperäisen (?), iisimmän version.