*) Täydensin tätä juttua 15.1.2009  klo: 8.28.
Kerros mulle miltä pohja näyttää ?


Niinku edellisessä postauksessa kerroin, niin mulla vaihtu lääkäri. Sain siis uuden tilalle, kun edellinen vaihtoi eri paikkakunnalle töihin. Tykkäsin siitä aikaisemmasta lääkäristäni, mutta niin tykkään tästä uudestakin. Ainakin tällä tuntumalla.
* On meinaan topakasti asioihin tarttuva täti ja on pistänyt tossakin mielenterveystoimistossa, jotka tätä nykyä on psykiatrian poliklinikoita, asiat rullaan aikas vauhdikkaasti.

Lääkityskin tuntuu paremmalta: en oo niin tolkuttoman väsynyt, että nukkuisin 10-12 tunnin yöunia, ja niin kuin tuolla  toisaalla  oon kertonut, niin oon taas vähän jaksanut jotain puuhastellakin. Semmottia pikkuhommia, jotka vaikuttaa paljon mielialaan. Kunhan tää olo nyt pysyisi ainakin tällaisena.
* On se muuten ihme juttu kuinka pienet asiat voi ollakin niin suuria asioita.

Eipä nuokaan lääkkeet alkuun mitään sivuvaikutuksettomia oo, niin ainakin tuoteseloste väittää. Mulla ei kumminkaan oo ollut mitään sellaisia sivuvaikutuksia joista voisin syyttää just noita lääkkeitä.
* Mistäs mää tiedän mikä lääke vaikuttaa johonkin toiseen lääkkeeseen ja kuinka ?
Enkä mää mitään sivuvaikutuksia enää ees tunnista. Oon niin montaa lääkettä kokeillut ja niin monet haittavaikutukset kärsinyt, ettei siinä pienet sivuoireet paljoo hätkäytä.


*klik, klik*

 

Ja sit ihan hullun hommaan. Saankohan selitettyä tän ymmärrettävästi ? Koitetaan nyt.
Mun omahoitaja vaihtuu. Tää nykyinenhän (sanotaan vaikka hoitaja M) on ollut vain äitiyslomansijainen, mutta eihän se mukavalta tunnu vaihtaa sitäkin, kun just lääkäri vaihtui. Ja mikä ihmeellisintä:
Hoitaja M  (tämä mun nykyinen) siirretään eri toimipisteeseen, olkoon se toimipiste nimeltään B, koska hoitajalla K  (äitiyslomalta palaava) on vakituinen virka tossa toimipisteessä,
olkoon se toimipiste A, missä määkin siis käyn.

Hoitaja K on tehnyt aikaisemminkin keikkatöitä toimipisteessä B, eikä päivääkään töitä toimipisteessä A, vaikka hänellä siellä se vakituinen virka onkin.

Eli vaikka niissä toimipisteissä, joissa he ovat työskennelleet, olisi jo ennestään tutut asiakkaat ja toimintatavat, niin heidän täytyy "vaihtaa paikkoja", koska hoitaja K:llä on virka tossa lähitoimipisteessä eli A:ssa.
Asiasta on keskusteltu ihan "korkeinta tahoa" myöten, eikä asiaa voi muuttaa. Perkele, että tässä maassa olis paljon kirveellä töitä. 
* Taas tuntuu, että pientä ihmistä pompotellaan miten sattuu. Järjen käyttö on vallan kielletty. Tuijotetaan vaan papereihin, eikä helpoteta arjen sujuvuutta millään lailla, päinvastoin.


Ja oli mulla vielä yks asia eli jotain mukavaakin.
Koska tossa mielenterveystoimistossa on nyt täytetty lähes kaikki vakituiset virat

                                                      
, mikä on tosi ihme,

niin siellä alkaa ryhmätoimintakin. Helmikuun 4. päivä alkaa kaksisuuntaisen mielialahäiriön elämänhallintaryhmä. Mää oon
käynyt samanlaisen ryhmän vajaa 3 vuotta sitten, mutta halusin nyt uudelleen, kun sitä kysyttiin.  * Se on 10 x sarja, eli ihan kohtalaisen mittainenkin.
Että semmosta nyt kuuluu.